Policja Ostrołęka: Z ostatniej chwili pracownica banku udaremniła oszustwo na kwotę 230 tysięcy złotych ostrzeżmy swoich bliskich
Przytomna reakcja pracownicy banku uchroniła seniora przed utratą niemal oszczędności jego życia. 80-latek był przekonany, że pomaga w tajnej policyjnej akcji. Na szczęście nie doszło do przekazania pieniędzy. Policjanci z Ostrołęki już od kilku lat szkolą pracowników banków na wypadek właśnie takich sytuacji. Pamiętajmy, ze także nasi bliscy mogą paść ofiarą oszustów. Koniecznie rozmawiajmy z seniorami o takich zagrożeniach. Komendant Miejski Policji w Ostrołęce składa serdeczne podziękowania pracownicy banku za wzorową reakcję.
Zdarzenie miało miejsce dziś około południa. Wtedy to do jednego z seniorów mieszkającego w Ostrołęce zadzwonił mężczyzna, który przedstawił się za policjanta. Fałszywy funkcjonariusz powiedział seniorowi, że było na jego konto włamanie hakerskie i jego pieniądze są zagrożone. Oszust wmówił 80 latkowi, że aby jego pieniądze były bezpieczne musi on je mu przekazać. Oczywiście zapewnił, że po zakończonej policyjnej akcji gotówka zostanie mu zwrócona. Oszust dodał też, że w przestępstwo są zamieszani także pracownicy banku. Nie zadziałała więc pierwsza linia obrony przed tego typu przestępstwami - czyli szybkie rozłączenie rozmowy.
Senior uległ namowom przestępców i poszedł do banku, aby wypłacić sumę 230 tysięcy złotych, którą miał przekazać po wyjściu oszustom.
Na szczęście historia oszukanego 80-latka skończyła się dobrze. Przytomnie zareagowała pracownica banku. Zainteresowała się nagłą transakcją seniora i zaczęła dopytywać o szczegóły. Dzięki temu zorientowała się, że jej klient padł ofiarą oszustów.
Apelujemy aby zawsze w kontaktach z osobami obcymi, także przez telefon, zachować czujność. Pamiętajmy, że funkcjonariusz policji czy też innych służb nigdy i pod żadnym pozorem nie będzie próbował nakłonić nas do przekazania mu naszych pieniędzy w celach związanych z prowadzonym śledztwem czy do działań operacyjnych. Jeśli to robi to znak, że mamy do czynienia z oszustem.
DZWONIĄC NA POLICJE KONIECZNIE DOKŁADNIE ROZŁĄCZMY POPRZEDNIE POŁĄCZENIE, ABY NIE NAWIĄZAC POŁĄCZENIA PONOWNIE Z OSZUSTEM!
Prosimy także członków rodzin seniorów, aby uczulili ich podczas ,,niedzielnego obiadu przed takimi zagrożeniami i wskazali właściwe postępowanie kiedy otrzymają taki telefon.
podkom. Tomasz Żerański
Komenda Miejska Policji w Ostrołęce,
mazowiecka.policja.gov.pl/wos/aktualnosci/46674,Z-ostatniej-chwili-pracownica-banku-udaremnila-oszustwo-na-kwote-230-tysiecy-zlo.html
Autor: krystian