Powiat Ostrołęcki otrzymał dofinansowanie w wysokości 265 491,00 zł na realizację programu finansowanego z Funduszy Europejskich w ramach projektu „Cyfrowy Powiat”. Projekt jest finansowany w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020.
Celem realizacji grantu jest: podniesienie standardów bezpieczeństwa cyberinformatycznego poprzez modernizację sieci LAN w celu zwiększenia redundancji i wydajności, zakup zintegrowanego systemu ochrony sieci, zakup nowego systemu serwerowego, licencji dostępowych oraz doposażenie serwerowni w specjalistyczne oprogramowanie i urządzenia pozwalające dokonywać monitoringu (również zdalnego) dla zapewnienia bezpieczeństwa zasobów jednostki. Zwiększenie stopnia dojrzałości e-usług publicznych, zakup i wdrożenie licencji systemu elektronicznego obiegu dokumentów wraz z funkcjonalnością elektronicznej komunikacji z jednostkami organizacyjnymi w zakresie elektronicznych dokumentów sprawozdań, elektronicznych dokumentów wniosków o zmianę w planie, sporządzania elektronicznego dokumentu zbiorczej deklaracji VAT. Szkolenie urzędników w zakresie cyberbezpieczeństwa, podniesie stanu wiedzy pracowników, którzy na co dzień realizują zadania związane z administracją systemów teleinformatycznych oraz przetwarzaniem dokumentów elektronicznych. Doposażenie starostwa w zasoby IT (sprzęt, oprogramowanie, licencje) w celu realizacji e-usług i pracy zdalnej na wypadek zagrożeń typu Covid-19 itp.
Dysponent środków: Centrum Projektów Polska Cyfrowa
Okres realizacji zadania: do 31 październik 2023 r.
Wartość projektu: 265 491,00 PLN
Dofinansowanie z UE: 265 491,00 PLN (100% kosztów kwalifikowanych)
Umowa o powierzenie grantu została podpisana 19 października 2022 roku.