Budowa mostu na Narwi nabiera tempa, częściowy odbiór robót zakończony
Budowa mostu na Narwi nabiera tempa, a lokalna społeczność z niecierpliwością oczekuje na zakończenie inwestycji. Ostatnie wydarzenia związane z projektem przynoszą pozytywne informacje, które mogą mieć ogromne znaczenie dla mieszkańców regionu.
  • Postęp prac budowlanych i odbiór robót

  • Zakres i koszt inwestycji

  • Finansowanie i współpraca gmin

Postęp prac budowlanych i odbiór robót

Na koniec lipca miało miejsce ważne wydarzenie w kontekście budowy mostu na rzece Narew. Zorganizowano komisyjny odbiór częściowy robót, co stanowi znaczący krok w realizacji tej kluczowej inwestycji. W Teodorowie, gdzie prowadzone są prace, odbyło się spotkanie komisji, które miało na celu ocenę postępu budowy. Starosta ostrołęcki Piotr Liżewski zaznaczył: „To kolejny krok w realizacji tej bardzo ważnej dla naszego powiatu i jego mieszkańców inwestycji. Sukcesywnie i zgodnie z harmonogramem zbliżamy się do finalizacji prac.”

Zakres i koszt inwestycji

Budowa mostu na Narwi to projekt realizowany w ramach Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg. Całość przedsięwzięcia obejmuje nie tylko konstrukcję samego mostu, ale również budowę drogi dojazdowej, która połączy drogę krajową nr DK61 w Teodorowie z drogą powiatową nr 2539W w miejscowości Łęg Przedmiejski. W ramach inwestycji przewidziano również budowę mostu przez Małą Rozogę oraz przejazdu gospodarczego. Koszt całkowity realizacji tego ambitnego projektu wynosi 134 844 446,00 zł, z czego znaczną część, bo 98 400 000,00 zł, stanowi dofinansowanie z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.

Finansowanie i współpraca gmin

Warto podkreślić, że w finansowanie projektu zaangażowane są również lokalne gminy. Gmina Lelis wnosi do inwestycji 1 617 000,00 zł, natomiast Gmina Rzekuń przeznaczyła na ten cel 1 014 000,00 zł. Harmonogram finansowy przewiduje wydatki do końca 2023 roku w wysokości 27 976 078,00 zł, a na rok 2024 zaplanowano 79 676 791,00 zł. W 2025 roku przewidziane są wydatki na poziomie 27 191 577,00 zł.

Wykonawcą projektu jest firma DOMOST Sp. z o.o., która prowadzi prace w konsorcjum z Mostostal Kielce S.A. oraz Raitil Sp. z o.o.. Dzięki współpracy tych podmiotów, mieszkańcy mogą liczyć na sprawną realizację inwestycji, która z pewnością wpłynie na poprawę komunikacji w regionie.


Na podstawie: Starostwo Powiatowe w Ostrołęce