Pełnomocnik rządu ds. Centralnego Portu Komunikacyjnego zatwierdził wybór wariantu W14 dla linii kolejowej łączącej Ostrołękę z Giżyckiem, co jest dużym krokiem naprzód dla lokalnych samorządowców i mieszkańców. Wybór ten oznacza nie tylko modernizację istniejącej infrastruktury, ale także nowe możliwości dla rozwoju regionu.
Spotkanie samorządowców i ekspertów: Kluczowe decyzje w sprawie linii kolejowej
Wariant W14: Najbardziej preferowana opcja mieszkańców
Nowe możliwości transportowe i przyszłość regionu
Spotkanie samorządowców i ekspertów: Kluczowe decyzje w sprawie linii kolejowej
W miniony wtorek, 3 września, w Wyższej Szkole Administracji Publicznej w Ostrołęce odbyło się ważne spotkanie, podczas którego omówiono plany dotyczące linii kolejowej Ostrołęka-Łomża-Pisz-Giżycko. W wydarzeniu uczestniczyli parlamentarzyści, samorządowcy z trzech województw oraz przedstawiciele stowarzyszeń społecznych. Wicestarosta ostrołęcki Artur Kozłowski był gospodarzem tego spotkania, które miało na celu wypracowanie wspólnego stanowiska w sprawie planowanej rezygnacji z modernizacji szprychy kolejowej nr 3.
Wariant W14: Najbardziej preferowana opcja mieszkańców
Dwa dni po spotkaniu, 5 września, pełnomocnik rządu ds. CPK, Maciej Lasek, ogłosił, że wybrany wariant W14 będzie realizowany jako wariant inwestorski dla linii kolejowej nr 29. Ten przebieg, uznawany przez mieszkańców za najbardziej preferowany, przewiduje powstanie dwunastu nowych punktów obsługi podróżnych oraz wykorzystanie istniejącej linii kolejowej na odcinku Ostrołęka-Śniadowo-Łomża. Przebieg wariantu W14 został starannie opracowany w ramach studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego, co oznacza, że zminimalizowane zostaną negatywne skutki dla lokalnych społeczności oraz środowiska.
Nowe możliwości transportowe i przyszłość regionu
Wybór wariantu W14 jest nie tylko decyzją techniczną, ale także strategicznym krokiem w kierunku poprawy mobilności mieszkańców. Prędkość projektowa na nowej linii wyniesie do 250 km/h dla ruchu pasażerskiego, co obiecuje znaczne skrócenie czasu przejazdu – zaledwie 18 minut na trasie Ostrołęka-Łomża. Dzięki temu region zyska na atrakcyjności, a mieszkańcy będą mogli korzystać z lepszych połączeń kolejowych. W ramach prac nad projektem przeprowadzono także liczne konsultacje z mieszkańcami, co pokazuje, jak ważne jest ich zdanie w procesie decyzyjnym.
Decyzja o realizacji wariantu W14 stanowi więc krok ku nowoczesności i rozwojowi infrastruktury kolejowej w regionie, co z pewnością przyniesie korzyści zarówno mieszkańcom, jak i lokalnym przedsiębiorcom.
Źródło: Starostwo Powiatowe w Ostrołęce