Powiat Ostrołęka: Co dzieje się na drogach w powiecie
Powiat Ostrołęcki realizuje obecnie kilka zadań drogowych.
Jedną z nich, która niedawno się rozpoczęła, jest rozbudowa mostu na Szkwie w Krysiakach wraz z dojazdem na terenie gminy Łyse. Wartość kosztorysowa inwestycji wynosi ponad 5,782 mln zł. Powiat Ostrołęcki otrzymał dofinansowanie w wysokości 2.413.09 zł z rządowej rezerwy subwencji ogólnej na 2021 rok. Wykonawcą robót mostowych jest firma Raitail spółka z .o. o z Warszawy. Dojazd do mostu wygrała OSTRADA z kwotą 3.732.969 zł. Gmina Łyse dofinansuje inwestycje w wysokości 649.200 zł
Trwa też II etap rozbudowy drogi powiatowej nr 2533 W Chudek-Gleba-Kierzek-Zawady. Koszt całkowity to ok. 6.671.520zł.
Powiat otrzymał 4 mln zł dofinansowania z budżetu Województwa Mazowieckiego. Najkorzystniejszą ofertę w postępowaniu przetargowym złożyła PRDM Ostrada. Rozbudowane zostaną dwa odcinki drogi powiatowej nr 2533W o łącznej długości blisko 5 km.
Zadanie dofinansuje gmina Kadzidło w kwocie 869.000 zł oraz gmina Baranowo w kwocie 223.000 zł
Dobiega końca rozbudowa i przebudowa dróg powiatowych: nr 2545W Grabnik Grabówek Jastrząbka Gaczyska, nr 3227W Przasnysz Baranowo o łącznej długości 22,3 km.
Inwestycja ta realizowana jest w cyklu dwuletnim, w dwóch etapach.
Pierwszy obejmował budowę odcinka drogi z Nowej Wsi w stronę Grabnika i Grabówka, a także do Witowego Mostu. Równolegle realizowany był odcinek Przasnysz Baranowo. Ten etap zakończył się pod koniec ubiegłego roku.
Drugi etap obejmuje odcinek Witowy Most Dłutówka Jastrząbka Gaczyska. Roboty drogowe mają się ku końcowi.
Powstała jezdnia z nawierzchnią bitumiczną o szerokości 6 metrów, utwardzono pobocza, w niektórych miejscach zbudowano chodniki dla pieszych w wybranych, wykonane zostały także oznaczenia pionowe i przejścia dla pieszych.
Całkowity koszt inwestycji to 28.844.000,00 zł, z czego 80 proc. to środki pozyskane z rządowego Funduszu Dróg Samorządowych, pozostałe pochodzą z budżetu Powiatu Ostrołęckiego środki Gmin Baranowo i Olszewo-Borki. Wykonawcą zadania jest PRDM Ostrada.
Ponadto trwa przebudowa drogi powiatowej nr 2569 W Goworowo - Kamianka - Pomian i drogi powiatowej nr 2588 W Dzbenin - Tobolice. Wykonawcą jest firma Drogi Mazowieckie sp. z o.o. Planowany koszt inwestycji to ponad 1.407.120 zł, w tym 0,6 mln zł to dofinansowanie z gminy Rzekuń. Długość odcinka 754 mb.
W realizacji jest także etap II przebudowy drogi powiatowej nr 2587W Golanka-Krobia-Jazgarka. Koszt tego zadania - 539.928 zł, w tym środki z budżetu Województwa Mazowieckiego w ramach budowy i modernizacji dróg dojazdowych do gruntów rolnych - 100.000 zł. Wykonawcą jest firma Drogi Mazowieckie. Długość odcinka wynosi 450 mb.
Kolejną inwestycją Powiatu jest przebudowa drogi powiatowej nr 2568W Goworowo - Tomasze-Rzekuń. Koszt zadania o długości 866 mb to 1.801.357 zł. W tym dofinansowanie z gminy Goworowo wynosi 650.000 zł. Wykonawcą jest PBDIM z Ostrowi Mazowieckiej.
Trwa również rozbudowa drogi powiatowej Nr 2569W Goworowo-Kamianka-Pomian na terenie gminy Goworowo w miejscowości Jawory Podmaście, Lipianka i Cisk w ramach Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg. Planowany koszt odcinka o długości 1.482km to 2.066.700 zł.
Kwota dofinansowania z FDS - 1.240.020 zł, środki dofinansowania z gminy Goworowa - 330.000 zł.
W realizacji jest przebudowa drogi powiatowej nr 2541W Łęg Starościński-Góry-Kurpiewskie. Wykonawcą odcinka o długości 2,763km jest firma Trans Drog Szlachetka. Szacowany koszt zadania 2.741.951 zł. W tym dofinansowanie gminy Lelis wynosi 1.212.800 zł.
Ponadto Powiat Ostrołęcki otrzymał dofinansowanie z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg, na rozbudowę drogi powiatowej nr 2544W Baranowo - Wyszel - Chojniki na terenie gminy Baranowo w msc. Budne-Sowięta, Zimna Woda do miejscowości Wyszel.
Inwestycja znalazła się na liście rezerwowej na 10. miejscu i czekała na dofinansowanie. Rozbudowa dotyczy odcinka o długości 4,84 km. W terenie niezabudowanym droga będzie miała szerokość 6,0 m wraz z obustronnymi poboczami utwardzonymi o szerokości 1,5 m. W terenie zabudowanym jezdnia o szerokości 6,0 m z utwardzonym poboczem o szer. 1,0 m po lewej stronie (od Baranowa). Inwestycja ma być wykonana do końca sierpnia 2022 roku.
Całkowita wartość inwestycji znana będzie po wyłonieniu wykonawcy i jest finansowana ze środków Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg, Powiatu Ostrołęckiego i Gminy Baranowo.
Ponadto trwają konsultacje społeczne dotyczące budowy drogi łączącej drogę krajową nr 53 w Antoniach, gmina Olszewo - Borki z drogą powiatową nr 2539W w Łęgu Przedmiejskim, gmina Lelis. Jest to droga dojazdowa do planowanego mostu na Narwi w Teodorowie.
Opracowaniem dokumentacji wraz z materiałami geodezyjnymi na budowę drogi zajmuje się firma Drogowiec z Białegostoku.
Projektowany odcinek drogi będzie miał ok. 7,1 km (od Szwendrowego Mostu do Łęgu Przedmiejskiego i stanowi fragment tzw. obwodnicy północnej Ostrołęki. Droga będzie miała szerokość jezdni 7 m oraz ciąg pieszo-rowerowy o szerokości 3 metrów, odsunięty od jezdni lub wyniesiony krawężnikiem.
Przypominamy, że firma Pomost z Warszawy opracowuje dla Powiatu dokumentację projektową wraz z materiałami geodezyjnymi i uzyskaniem decyzji ZRID dla budowy przeprawy mostowej przez Narew oraz wykonuje kompletny projekt dodatkowego przejazdu gospodarczego, prac geologiczno-inżynierskich, analizy hydrologicznej w ramach projektu pn. Budowa przeprawy mostowej przez rz. Narew wraz z drogą dojazdową łączącą drogę krajową nr 61 w msc. Teodorowo, Gmina Rzekuń, Powiat Ostrołęcki z drogą powiatową nr 2539W w msc. Łęg Przedmiejski, Gmina Lelis, Powiat Ostrołęcki, województwo mazowieckie.
Budowa mostu na Narwi wraz z dojazdami planowana jest do realizacji w ramach Rządowego Programu Uzupełnienia Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Drogowej - Mosty dla Regionów na lata 2018 -2025.
Starostwo Powiatowe w Ostrołęce,
powiatostrolecki.pl/2678/co-dzieje-sie-na-drogach-w-powiecie.html
Autor: krystian