Powiat Ostrołęcki realizuje obecnie kilka zadań drogowych.

Jedną z nich, która niedawno się rozpoczęła, jest  rozbudowa mostu na Szkwie w Krysiakach wraz z dojazdem na terenie gminy Łyse. Wartość kosztorysowa  inwestycji wynosi ponad 5,782 mln zł. Powiat Ostrołęcki otrzymał dofinansowanie w wysokości 2.413.09 zł z rządowej  rezerwy subwencji ogólnej na 2021 rok. Wykonawcą robót mostowych jest firma Raitail spółka z .o. o z Warszawy. Dojazd do mostu wygrała OSTRADA z kwotą 3.732.969 zł. Gmina Łyse dofinansuje inwestycje w wysokości 649.200 zł

Trwa też II etap rozbudowy drogi powiatowej nr 2533 W Chudek-Gleba-Kierzek-Zawady. Koszt całkowity to ok. 6.671.520zł.

Powiat otrzymał 4 mln zł dofinansowania z budżetu Województwa Mazowieckiego. Najkorzystniejszą ofertę w postępowaniu przetargowym złożyła PRDM Ostrada. Rozbudowane zostaną dwa odcinki drogi powiatowej nr 2533W o łącznej długości blisko 5 km.

Zadanie dofinansuje gmina Kadzidło w kwocie 869.000 zł oraz gmina Baranowo w kwocie 223.000 zł

 

Dobiega końca rozbudowa i przebudowa dróg powiatowych: nr 2545W Grabnik – Grabówek – Jastrząbka – Gaczyska, nr 3227W Przasnysz – Baranowo  o łącznej długości 22,3 km.

Inwestycja ta realizowana jest w cyklu dwuletnim, w dwóch etapach.

Pierwszy  obejmował budowę odcinka drogi z Nowej Wsi w stronę Grabnika i Grabówka, a także do Witowego Mostu. Równolegle realizowany był  odcinek Przasnysz – Baranowo. Ten etap zakończył się pod koniec ubiegłego roku.

Drugi etap obejmuje odcinek Witowy Most – Dłutówka – Jastrząbka – Gaczyska. Roboty drogowe mają się ku końcowi.

Powstała jezdnia z nawierzchnią bitumiczną o szerokości 6 metrów, utwardzono pobocza, w niektórych miejscach  zbudowano chodniki dla pieszych w wybranych, wykonane zostały także  oznaczenia pionowe i przejścia dla pieszych.

Całkowity koszt inwestycji to 28.844.000,00 zł, z czego  80 proc.  to środki pozyskane z rządowego Funduszu Dróg Samorządowych, pozostałe pochodzą z budżetu Powiatu Ostrołęckiego środki Gmin Baranowo i Olszewo-Borki. Wykonawcą zadania jest PRDM Ostrada.

 

Ponadto trwa  przebudowa drogi powiatowej nr 2569 W Goworowo - Kamianka - Pomian  i drogi powiatowej nr 2588 W Dzbenin - Tobolice. Wykonawcą jest firma Drogi Mazowieckie sp. z o.o. Planowany koszt inwestycji to ponad 1.407.120 zł, w tym 0,6 mln zł to dofinansowanie z gminy Rzekuń.  Długość odcinka 754 mb.

 

W realizacji jest także etap II przebudowy drogi powiatowej nr 2587W Golanka-Krobia-Jazgarka. Koszt tego zadania - 539.928 zł, w tym środki z budżetu Województwa Mazowieckiego w ramach  budowy i modernizacji dróg dojazdowych do gruntów rolnych - 100.000 zł. Wykonawcą jest firma Drogi Mazowieckie. Długość odcinka wynosi 450 mb.

 

Kolejną inwestycją  Powiatu jest przebudowa drogi powiatowej nr 2568W Goworowo - Tomasze-Rzekuń. Koszt zadania o długości 866 mb  to 1.801.357 zł. W tym dofinansowanie z gminy Goworowo wynosi 650.000 zł. Wykonawcą jest PBDIM z Ostrowi Mazowieckiej.

 

Trwa również rozbudowa drogi powiatowej Nr 2569W Goworowo-Kamianka-Pomian na terenie gminy Goworowo w miejscowości Jawory Podmaście, Lipianka i Cisk w ramach Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg. Planowany koszt odcinka o długości 1.482km to 2.066.700 zł.

Kwota dofinansowania z FDS - 1.240.020 zł, środki dofinansowania z gminy Goworowa - 330.000 zł.

 

W realizacji jest przebudowa drogi powiatowej nr 2541W Łęg Starościński-Góry-Kurpiewskie. Wykonawcą odcinka o długości 2,763km  jest firma Trans Drog Szlachetka. Szacowany koszt zadania 2.741.951 zł. W tym dofinansowanie gminy Lelis wynosi 1.212.800 zł.

 

Ponadto Powiat Ostrołęcki otrzymał dofinansowanie z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg, na rozbudowę drogi powiatowej nr 2544W Baranowo - Wyszel - Chojniki na terenie gminy Baranowo w msc. Budne-Sowięta, Zimna Woda do miejscowości Wyszel.

Inwestycja znalazła się na liście rezerwowej na 10. miejscu i czekała na dofinansowanie. Rozbudowa dotyczy odcinka o długości 4,84 km. W terenie niezabudowanym droga będzie miała szerokość 6,0 m wraz z obustronnymi poboczami utwardzonymi o szerokości 1,5 m. W terenie zabudowanym jezdnia o szerokości 6,0 m z utwardzonym poboczem o szer. 1,0 m po lewej stronie (od Baranowa). Inwestycja ma być wykonana do końca sierpnia 2022 roku.

Całkowita wartość inwestycji znana będzie po wyłonieniu wykonawcy i jest finansowana ze środków Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg, Powiatu Ostrołęckiego i Gminy Baranowo.

 

Ponadto trwają konsultacje społeczne dotyczące budowy drogi łączącej drogę krajową nr 53 w Antoniach, gmina Olszewo - Borki z drogą powiatową nr 2539W w Łęgu Przedmiejskim, gmina Lelis. Jest to droga dojazdowa do planowanego mostu na Narwi w Teodorowie.

Opracowaniem dokumentacji wraz z materiałami geodezyjnymi na budowę drogi  zajmuje się firma Drogowiec z Białegostoku.

Projektowany odcinek drogi będzie miał ok. 7,1 km (od Szwendrowego Mostu do Łęgu Przedmiejskiego i stanowi  fragment tzw.  obwodnicy północnej Ostrołęki. Droga  będzie miała szerokość jezdni 7 m oraz ciąg pieszo-rowerowy o szerokości 3 metrów, odsunięty od jezdni lub wyniesiony krawężnikiem.

 

Przypominamy, że firma Pomost z Warszawy opracowuje  dla Powiatu dokumentację  projektową wraz z materiałami geodezyjnymi i uzyskaniem decyzji ZRID dla budowy przeprawy mostowej przez Narew oraz  wykonuje kompletny projekt dodatkowego przejazdu gospodarczego, prac geologiczno-inżynierskich, analizy hydrologicznej w ramach projektu pn. "Budowa przeprawy mostowej przez rz. Narew wraz z drogą dojazdową łączącą drogę krajową nr 61 w msc. Teodorowo, Gmina Rzekuń, Powiat Ostrołęcki z drogą powiatową nr 2539W w msc. Łęg Przedmiejski, Gmina Lelis, Powiat Ostrołęcki, województwo mazowieckie".

 

Budowa mostu na Narwi wraz z dojazdami  planowana jest do realizacji w ramach Rządowego Programu Uzupełnienia Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Drogowej - Mosty dla Regionów na lata 2018 -2025.