Stworzyłeś świetny produkt. Zbudowałeś wspaniałą stronę internetową, zoptymalizowaną pod kątem zaawansowanych funkcji ecommerce. Zacząłeś zrzeszać silną bazę klientów, dzięki innowacyjnym strategiom marketingowym. Wynegocjowałeś ekskluzywne rabaty na wysyłkę, co zaowocowało lepszym doświadczeniem klienta.
Lista jest dłuższa.
Teraz - nadszedł czas, aby usłyszeć od ekspertów. O czym powinieneś pamiętać, gdy dążysz do sukcesu w ecommerce?
Ucz się od swoich klientów.
Kiedy rozwijasz swój biznes, słuchanie opinii klientów jest kluczowe. Łatwo jest pozbyć się negatywnych opinii, ale prawda jest taka, że zarówno pozytywna, jak i konstruktywna krytyka może dobrze wróżyć Twojej firmie. Upewnij się również, że zachęcasz swoich klientów do komunikowania się z Tobą. Recenzje produktów są świetnym sposobem na zbieranie informacji zwrotnych. Inne sposoby łączenia się i otrzymywania informacji zwrotnych obejmują media społecznościowe i dokumentowanie komunikacji z obsługą klienta.
Nadaj priorytet obsłudze klienta.
Nadanie priorytetu obsłudze klienta daje Twojej firmie szansę na przekształcenie niezadowolonych klientów w lojalnych. Jeśli możesz być na miejscu w razie potrzeby, możesz złagodzić problem i spełnić obietnicę swojej marki. Ponadto, wysokiej jakości wsparcie może często prowadzić do zwiększenia świadomości marki, jej lojalności i zaufania.
Skup się na swojej niszy.
Kiedy rozpoczynasz nowe przedsięwzięcie biznesowe, łatwo jest być podekscytowanym i chcieć wejść na różne rynki. Jednak zbytnie rozproszenie się może spowodować utratę możliwości pozyskania zaangażowanej publiczności. Skup się na swojej niszy i stale.
Optymalizuj swoje produkty i usługi,
- Skup się na organicznym wzroście SEO, ponieważ napędza on zaufanie,
- Pozostań zaangażowany w swojej niszy, tak, że można wyróżniać się z paktu, i
- Reinwestuj w marketing cyfrowy. Sprzedaż góruje nad wszystkim.
- Dostarczaj doświadczeń, których Twoi klienci nie zapomną.
- Pomyśl o niektórych z twoich ulubionych marek, co jest o nich, że utrzymuje cię lojalny?
Doświadczenie klienta.
Doświadczenie klienta wywołuje efekt domina. Jeśli zrobisz to dobrze, zobaczysz wzrost pozytywnej świadomości marki, ruchu na stronie i lojalnych klientów w Twoim sklepie internetowym. W 2020 roku klienci będą robić zakupy w większej liczbie miejsc. W Twoim sklepie ecommerce, na Amazon, na Instagramie... lista jest dłuższa. Aby mieć pewność, że budujesz świadomość marki i oferujesz klientom bardziej elastyczne opcje zakupu swoich produktów, zacznij rozwijać strategię omnichannel. Daj klientom dostęp do Twojej marki w wygodny dla nich sposób. W dzisiejszych czasach klienci są omnichannel, co oznacza, że kontaktują się z firmami za pośrednictwem różnych kanałów, w tym różnych platform społecznościowych, tekstu, poczty elektronicznej, czatu na żywo i innych. Zapewniając omnichannelowe wsparcie jakościowe, pokazujesz im, że cenisz ich biznes.