W naszej społeczności znów udowodniono, że czujność i zdrowy rozsądek są najlepszą obroną przed oszustami. Pewien mieszkaniec nie dał się nabrać na próbę wyłudzenia środków z jego konta bankowego przez osobę podającą się za pracownika banku. Jego przytomność umysłu i zachowanie spokoju w obliczu potencjalnego zagrożenia to przykład do naśladowania dla nas wszystkich.
- Mężczyzna otrzymał wiadomość tekstową sugerującą nieautoryzowany dostęp do jego konta.
- Następnie zadzwonił do niego fałszywy pracownik banku, próbując przekonać do wypłaty i wpłaty środków na inny rachunek.
- 45-letni mieszkaniec szybko zorientował się, że ma do czynienia z próbą oszustwa i przerwał rozmowę.
- Komendant Miejski Policji w Ostrołęce, insp. Mirosław Olszewski, wyraził uznanie dla ostrożności i zdecydowanej postawy mieszkańca.
Oszustwa metodą "na pracownika banku" stają się coraz bardziej wyrafinowane, jednak nasz mieszkaniec udowodnił, że nie jest łatwo stać się ich ofiarą. Otrzymawszy wiadomość tekstową o rzekomym nieautoryzowanym dostępie do swojego konta, nie dał się zwieść. Zamiast tego, z zimną krwią ocenił sytuację i podjął właściwe kroki, aby zabezpieczyć swoje finanse.
Warto podkreślić, że takie sytuacje są przestrogą dla nas wszystkich. Komendant Mirosław Olszewski nie kryje podziwu dla mieszkańca, który zachował trzeźwość umysłu. "Jego reakcja powinna być przykładem dla innych. Pamiętajmy, by nigdy nie udostępniać swoich danych bankowych i zachować ostrożność przy otrzymywaniu niepokojących wiadomości", komentuje.
W obliczu rosnącej liczby oszustw, szczególnie ważne jest, abyśmy wszyscy pamiętali o podstawowych zasadach bezpieczeństwa. Nie udostępniajmy nikomu naszych danych do logowania, a w przypadku jakichkolwiek wątpliwości, najlepiej skontaktować się bezpośrednio z naszym bankiem. Jak pokazuje przykład naszego mieszkańca, zdrowy rozsądek i ostrożność mogą uchronić nas przed nieprzyjemnymi konsekwencjami.
Na podstawie: KMP w Ostrołęce