Czym zajmują się agencje SEO? – podstawowe działania

O agencjach SEO lub SEM słyszał już niemal każdy, kto ma do czynienia ze sprzedażą lub oferowaniem swoich usług w sieci. W ogólnym powiedzeniu, działalności te zajmują się marketingiem internetowym i realizują wszystkie czynności pomocne w promowaniu witryn.

Chcąc skorzystać z usług, jakie oferują agencje SEO, warto zapoznać się z definicjami poszczególnych czynności przez nie wykonywanych. Głównym produktem w danej branży jest pozycjonowanie. Mianowicie, jest to proces, na który składa się kilka poszczególnych elementów, takich jak chociażby tworzenie audytu, optymalizacja strony czy też linkowanie zewnętrzne.

Audyt SEO oraz optymalizacja strony

To podstawowe dwa działania, mające na celu przygotowanie do pozycjonowania. Pierwsze z nich, a mianowicie tworzenie audytu, to zbiór wytycznych oraz sugestii dotyczących zmian na stronie internetowej. Złożony z szeregu analiz, może zawierać propozycje odnośnie poprawek technicznych witryny, zmiany hostingu, wprowadzenia określonych słów kluczowych do strony czy też uzupełnienia treści na podstronach.

Posiadając gotowy audyt, przechodzi się do drugiego zadania, jakim jest optymalizacja. Ma ona na celu wprowadzenie zmian na witrynie tak, by zwiększyć tam natężenie ruchu. Począwszy od zmian technicznych, takich jak zmniejszenie wagi uciążliwych grafik powodujących dłuższe ładowanie, aż po uzupełnienie na stronie prawidłowych słów kluczowych.

Najistotniejszymi elementami optymalizacji stron www są:

  • Uzupełnienie metadanych w odpowiednie frazy, np. <title>Pozycjonowanie Warszawa</title>
  • Stworzenie przyjaznych adresów URL - zamiast nieuporządkowanego ciągu znaków, link do strony wygląda następująco: https://www.devagroup.pl/pozycjonowanie-warszawa
  • Utworzenie nagłówków h1, h2

Link building - na czym polega?

Jest to nic innego, jak proces pozyskiwania linków ze źródeł zewnętrznych. Podczas przeglądania różnych blogów czy portali, z pewnością napotkaliśmy się na podkreślony bądź fragment tekstu o innym kolorze, po kliknięciu którego zostajemy przekierowani na inną stronę. Jest to tzw. Anchor tekst, czyli po prostu opis linku. Każdy z takich opisów, będących przekierowaniami przyczynia się w dużej mierze do wzmocnienia pozycji witryny w wynikach wyszukiwania.

Link building

Takie przekierowania są liczone z różnego rodzaju źródeł. Nie muszą to być tylko fora czy blogi, ale nawet media społecznościowe. Należy jednak pamiętać, aby nie przesadzać z ilością odnośników w jednym tekście. Google doskonale wykrywa takie techniki i zamiast poprawić jakość wyszukiwania to zdecydowanie ją pogarsza, traktując jako spam.

Analiza rynku i konkurencji

Konkurencja w sieci jest ogromna i stale się powiększa. Z tego względu, warto jest wzorować się na firmach tej samej branży, mających ogromne zasięgi w sieci. Agencje SEO zajmują się również badaniem rynku i konkurencji swoich klientów po to, by wiedzieć czego użytkownicy najczęściej tam poszukują.

Znacznym elementem tych badań jest analiza słów kluczowych nie tylko u lepszych, ale i u gorzej znajdowanych w wyszukiwarce stron, co pozwoli na uniknięcie powielania ich błędów.

Chcąc dowiedzieć się więcej o korzyściach wynikających z analizy słów kluczowych oraz o sposobach na ich sprawdzenie u konkurencji, warto zajrzeć do artykułu stworzonego przez DevaGroup: https://www.devagroup.pl/blog/jak-sprawdzic-slowa-kluczowe-konkurencji