2000 złotych straciła mieszkanka naszego powiatu podczas robienia transakcji w ‘’sieci”, która chciała sprzedać bluzkę za kwotę 10 złotych. Kobieta podczas internetowej sprzedaży kliknęła w podesłany jej link. Następnie podała numer klienta, hasło i pin do swojego konta. Link przesłany za pomocą popularnego komunikatora miał jej posłużyć do otrzymania pieniędzy za sprzedany towar. Pamiętajmy, że jeśli ktokolwiek wymaga podania danych karty płatniczej lub danych służących do logowania do bankowości, oznacza to najprawdopodobniej próbę oszustwa. Nigdy nie przekazuj i nie przepisuj takich danych na stronie otrzymanej w linku przez e-mail/komunikator/SMS.

Apelujemy, aby nie klikać w linki przesyłane nam poprzez wiadomości e-mali, czy za pośrednictwem sms bądź też komunikatorów internetowych pochodzące od nieznanych nam osób.

Prosimy o zachowanie rozsądku i ostrożności podczas internetowych zakupów:

  • robiąc zakupy w sieci, korzystać należy jedynie ze sprawdzonych sklepów,
  • należy sprawdzić, jakie formy zapłaty umożliwia sprzedawca oraz czy jest wskazany adres i numer telefonu, pod który w razie wątpliwości można zadzwonić,
  • przed podjęciem ostatecznej decyzji należy sprawdzić opinie o sprzedawcy i sklepie,
  • należy także unikać zakupów przedmiotów o rażąco zaniżanej cenie - może to sugerować oszustwo,
  • jeśli mimo zachowania ostrożności dojdzie do oszustwa, należy zgłosić to policjantom,
  • nie klikajmy w nadesłane linki pochodzące od nieznanych osób czy źródeł, zawsze dokładnie czytajmy, co zawierają przesłane wiadomości,
  • nigdy nie podajmy danych do logowania do bankowości internetowej ani nie przekazujmy obcym kodów do płatności internetowych.

kom. Tomasz Żerański
KMP Ostrołęka