Ostrołęka oszukana na pracownika banku 44-latka straciła ponad 12 tysięcy złotych

44-latka z Ostrołęki straciła ponad 12 tysięcy złotych, dając się oszukać metodą „na pracownika banku”. Jak nie dać się nabrać na takie telefony i chronić swoje finanse? Sprawdzamy szczegóły i podpowiadamy, jak reagować w podobnych sytuacjach.
- Ostrołęczanka padła ofiarą oszustwa telefonicznego – poznaj przebieg zdarzenia
- Zadbaj o bezpieczeństwo swoich finansów – jak reagować na podejrzane telefony z banku
Ostrołęczanka padła ofiarą oszustwa telefonicznego – poznaj przebieg zdarzenia
W miniony piątek, 1 sierpnia, do jednej z mieszkanek Ostrołęki zadzwoniła kobieta podająca się za pracownicę banku. Rozmówczyni poinformowała 44-letnią ostrołęczankę o próbie wykonania nieautoryzowanego przelewu z jej konta i konieczności natychmiastowego zablokowania tej transakcji. Niestety, ta historia zakończyła się stratą aż 12 600 złotych. Pod presją czasu i przekonana o autentyczności rozmówczyni, kobieta wykonała polecenia podszywającej się osoby. W aplikacji bankowej wpisała aż trzynaście kodów SMS, które otrzymała na swój telefon. Te kody umożliwiły przestępcom szybkie przeprowadzenie serii nieautoryzowanych płatności. Zadbaj o bezpieczeństwo swoich finansów – jak reagować na podejrzane telefony z banku
Policjanci z Komendy Miejskiej Policji w Ostrołęce apelują do mieszkańców o szczególną ostrożność w kontaktach telefonicznych z osobami podającymi się za pracowników banku. Przypominają, że:
„Nie podajemy przez telefon żadnych danych do logowania czy autoryzacji transakcji. Bank nigdy nie prosi o podanie kodów SMS lub instalację dodatkowych aplikacji. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości należy natychmiast przerwać połączenie i skontaktować się bezpośrednio z bankiem, korzystając z numeru znanego nam wcześniej np. z karty płatniczej lub oficjalnej strony internetowej, bądź ten, który mamy do niego zapisany od lat, a nie ten podawany przez rozmówcę.”
Oszuści często działają bardzo przekonująco i wywierają presję czasu, dlatego warto zachować zdrowy sceptycyzm wobec takich telefonów. Jeśli masz choć najmniejsze podejrzenia co do prawdziwości rozmówcy, najlepiej zakończyć połączenie i samemu zadzwonić do placówki banku.
nadkom. Tomasz Żerański KMP Ostrołęka
Pamiętajmy, że troska o bezpieczeństwo finansowe swoje i bliskich to obowiązek każdego z nas. Ostrołęcka policja nadal prowadzi postępowanie w sprawie opisanej kradzieży i apeluje o rozwagę podczas odbierania telefonów od rzekomych pracowników instytucji finansowych.
Na podstawie: KMP w Ostrołęce
Autor: krystian