PCPR w Ostrołęce nagrodzone tytułem Lider Zaufania Mieszkańców

2 min czytania
PCPR w Ostrołęce nagrodzone tytułem Lider Zaufania Mieszkańców

W cieniu stołecznej sali, gdzie padły oficjalne gratulacje, pojawiło się ścisłe potwierdzenie dobrej pracy ostrołęckiego ośrodka pomocy. Mieszkańcy mogą traktować to wyróżnienie jako sygnał, że instytucja podnosi jakość kontaktu i informowania. Wyróżnienie trafiło do Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie, a symboliczny certyfikat odebrała dyrektor placówki.

  • Ceremonia i formalne potwierdzenie jakości pracy PCPR
  • Co to wyróżnienie oznacza dla Ostrołęki

Ceremonia i formalne potwierdzenie jakości pracy PCPR

Podczas gali finałowej organizowanej przez Europejskie Centrum Badań nad Jakością z siedzibą w Krakowie, w Sali im. Jana Kilińskiego Pałacu Chodkiewiczów, przyznano tytuł Lider Zaufania Mieszkańców. W imieniu ośrodka certyfikat odebrała Edyta Pędzich - dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Ostrołęce. Członkowie kapituły oceniali pracę placówek m.in. przy użyciu metody „tajemniczego klienta” i analizowali komunikację zewnętrzną, standard obsługi, dostępność informacji o formach wsparcia oraz skuteczność działań informacyjnych.

Co to wyróżnienie oznacza dla Ostrołęki

Tytuł przekłada się nie tylko na prestiż — to znak, że w praktyce powinny być odczuwalne zmiany dla osób korzystających z pomocy. Lepsza jakość obsługi i przejrzystsze informacje to realne korzyści przy składaniu wniosków czy szukaniu wsparcia. Dzięki zewnętrznej weryfikacji mieszkańcy mogą oczekiwać większej dostępności rzetelnych danych o formach pomocy oraz spójniejszej komunikacji ze strony ośrodka.

Na tle oceny przeprowadzonej przez organizatorów warto zwrócić uwagę na elementy, które były brane pod lupę - poprawa komunikacji, kultura obsługi, dostępność informacji i skuteczność działań informacyjnych - bo to one bezpośrednio wpływają na codzienne kontakty z urzędem.

Ewentualne ulepszenia w praktyce oznaczają krótszy czas załatwiania spraw i mniej niejasności przy ubieganiu się o pomoc. To także sygnał dla innych instytucji w regionie, że warto inwestować w standardy obsługi i przejrzystość informacji.

na podstawie: Powiat Ostrołęcki.

Autor: krystian