Cztery ostrołęckie placówki wyróżnione za empatię i troskę o ucznia

2 min czytania
Cztery ostrołęckie placówki wyróżnione za empatię i troskę o ucznia

W trakcie uroczystej gali mazowieckiej edukacji cztery placówki z Ostrołęki zostały docenione za działania oparte na życzliwości i uważności wobec dzieci. Wśród wyróżnionych są szkoły podstawowe, liceum oraz przedszkole - miejsca, które dla wielu młodych mieszkańców znaczą więcej niż tylko nauka. Prezydent miasta przesłał gratulacje, a nagroda ma podkreślić, że szkoła to też przestrzeń bezpieczeństwa i wsparcia.

  • Nagroda „Szkoła czułości, bez obojętności” - idea i patroni
  • Ostrołęka ma swoich reprezentantów - kto otrzymał wyróżnienie

Nagroda „Szkoła czułości, bez obojętności” - idea i patroni

Honorowe Wyróżnienie Mazowieckiej Kurator Oświaty pod hasłem “Szkoła czułości, bez obojętności” powstało, by promować podejście do edukacji, w którym równie ważne są relacje i dobrostan dzieci co wyniki. Kapituła doceniła placówki, które wprowadzają praktyki sprzyjające empatii i ocenianiu kształtującemu, zamiast jedynie rywalizacji o oceny. Patronat nad wyróżnieniem sprawują między innymi Barbara Nowacka - Minister Edukacji oraz Mariusz R. Frankowski - Wojewoda Mazowiecki.

“Szkoła czułości, bez obojętności to nie tylko piękne słowa, ale głębokie przesłanie.”

Słowa te przypisała Wioletta Krzyżankowska - Mazowiecka Kurator Oświaty, wskazując, że nagroda ma być przypomnieniem o znaczeniu uważności w pracy z dziećmi.

Ostrołęka ma swoich reprezentantów - kto otrzymał wyróżnienie

Wśród 119 placówek z regionu, które otrzymały wyróżnienia, znalazły się cztery jednostki z Ostrołęki. Do grona nagrodzonych weszły:

  • Szkoła Podstawowa Nr 3 im. Adama Mickiewicza,
  • Zespół Szkół Zawodowych Nr 2,
  • I Liceum Ogólnokształcące im. gen. Józefa Bema,
  • Przedszkole Miejskie Nr 15 Kraina Marzeń.

Z gratulacjami wystąpił Paweł Niewiadomski - Prezydent Miasta Ostrołęki, dziękując nauczycielom, rodzicom i pracownikom placówek za codzienną pracę na rzecz dzieci i młodzieży.

Dla samych szkół i przedszkola wyróżnienie jest potwierdzeniem, że prowadzone działania wychowawcze i metody nauczania zwracają uwagę na potrzeby emocjonalne uczniów, a nie tylko na wyniki egzaminów.

Rodzice i opiekunowie powinni zauważyć praktyczne skutki takiego podejścia - lepsze relacje w klasie, większe bezpieczeństwo emocjonalne dzieci i większa szansa na wychwycenie trudności zanim przerodzą się w poważniejsze problemy. Warto rozmawiać z wychowawcami o elementach oceniania kształtującego i o tym, jak szkolne procedury wspierają dobrostan ucznia. Dla nauczycieli i dyrekcji to sygnał, że warto dalej inwestować w kompetencje miękkie i programy przeciwdziałające presji oraz wypaleniu.

Gratulacje dla wyróżnionych placówek i podziękowania dla wszystkich, którzy codziennie tworzą szkoły — miejsca bez obojętności.

na podstawie: UM Ostrołęka.

Autor: krystian