Systemy rekrutacyjne ATS cieszą się rosnącą popularnością. Nic dziwnego; w znacznym stopniu odciążają zespół rekrutacyjny, przyspieszając cały proces i czyniąc go bardziej efektywnym. Poszukując platformy rekrutacyjne, nietrudno zauważyć, że ich wybór jest coraz większy. Podpowiadamy, na jakie funkcje warto zwrócić uwagę, by cieszyć się dostępem do naprawdę rozbudowanego i pomocnego systemu.
Integracja systemu do rekrutacji z zakładką Kariera
Przy wykorzystaniu jednego widgetu albo API możliwe jest proste i wygodne połączenie systemu rekrutacyjnego z zakładkami Kariera na stronie internetowej firmy – oraz na Facebooku. Dzięki temu ogłoszenia publikowane w programie do rekrutacji automatycznie i samodzielnie udostępniają się także w wymienionych zakładkach. Tym samym dają rekruterom dostęp do tych kandydatów, którzy są w jakikolwiek sposób związani z firmą – śledzą jej stronę internetową albo social media. Niesłabnącą popularnością w Polsce cieszy się system do rekrutacji od ElevatoSoftware.
Integracja szaty graficznej ogłoszeń z identyfikacją wizualną firmy
Spójny wygląd ogłoszeń z logotypem czy szatą graficzną strony internetowej zdecydowanie nadaje rekrutacji profesjonalnego charakteru. Pozwala budować pozytywny wizerunek firmy już od pierwszych chwil, które „spędza” z nią kandydat do pracy. Dobry system do rekrutacji umożliwi dostosowywanie wyglądu ogłoszeń do identyfikacji wizualnej firmy – i to przez grono specjalistów udostępnianych przez samą platformę.
Integracja programu do rekrutacji z portalami ogłoszeniowymi
Możliwość stworzenia ogłoszenia w systemie do rekrutacji elektronicznej jest absolutną podstawą. Warto jednak sprawdzić, czy platforma umożliwia także jego automatyczną publikację na użytkowanych portalach ogłoszeniowych: OLX, Pracuj, Indeed i innych. Co więcej, rozbudowane narzędzia umożliwią także wysyłkę ogłoszeń do firmowego Intranetu – celem rekrutacji wewnętrznej.
Możliwość prowadzenia spotkań rekrutacyjnych online
Funkcja szczególnie istotna w dobie pandemii – i dla firm rekrutujących na stanowiska zdalne. W ich przypadku warto zwrócić szczególną uwagę na to, czy platforma rekrutacyjna umożliwia przeprowadzenie video-calla bezpośrednio na niej, czy konieczne jest użytkowanie (a więc i opłacanie) osobnego rozwiązania. Należy przy tym pamiętać, by zweryfikować poziom bezpieczeństwa wideokonferencji udostępnianych przez system do rekrutacji – zarówno kandydat, jak i rekruter powinni czuć się tak, jak w zamkniętej sali biura.
Badanie efektywności źródeł pozyskiwania kandydatów
Sprawdzanie skuteczności konkretnych źródeł aplikacji jest istotne nie tylko pod względem efektywności całego procesu, ale także kosztów rekrutacji. Czytelne raporty generowane przez dobry system ATS pozwolą w łatwy sposób stwierdzić, który portal gwarantuje firmie dostęp do największej liczby jakościowych kandydatów, a którego utrzymanie nie ma sensu. Rekruter, poza raportem porównującym źródła, może otrzymywać także czytelne podsumowanie z najważniejszymi danymi – by po jednym rzucie oka mógł stwierdzić, jak wygląda sytuacja.
Wartych uwagi funkcji jest naprawdę wiele. Poszukując odpowiedniej platformy rekrutacyjnej, należy pamiętać przede wszystkim o spisaniu konkretnych potrzeb i wymagań firmy względem elektronicznego asystenta w postaci systemu ATS. Nawet najbardziej z pozoru atrakcyjna funkcja może bowiem okazać się w przypadku konkretnej firmy całkowicie bezużyteczna. Każdą opcję warto więc przemyśleć oraz przedyskutować, angażując w rozmowy przedstawicieli takich działów, jak menadżerowie, compliance czy sprzedaży.