Chcesz poprawić swoje SEO? Właściwie zarządzaj swoimi recenzjami w sieci

Recenzje odgrywają fundamentalną rolę w wyborze Twojej firmy przez lokalne leady. Kiedy ktoś nie ma doświadczenia z Twoją firmą, zwraca się do doświadczeń innych, aby pomóc mu zdecydować, czy Twoja firma spełni jego oczekiwania. Twój profil biznesowy w Google umożliwia zostawienie ocen w postaci gwiazdek (od 1 do 5) oraz komentarzy/recenzji, użytkowników, którzy dzielą się swoimi doświadczeniami związanymi z Twoim biznesem.
Gdy ktoś przeprowadza wyszukiwanie lokalne, zapoznaje się z recenzjami na Twoim profilu i konfrontuje to ze swoimi oczekiwaniami. Recenzje mogą również wpłynąć na umieszczenie Twojej strony w wynikach wyszukiwania. Google ma tendencję do dawania najwyższych miejsc w rankingu firmom, które mają wyższą ocenę gwiazdkową i większą liczbę recenzji. Sprawdź najlepsze Pozycjonowanie Bydgoszcz
Proces ten nie oznacza, że posiadanie najlepszej oceny recenzji automatycznie zapewni Ci najwyższą pozycję. Pomaga jednak w uzyskaniu lepszej pozycji w lokalnych wynikach wyszukiwania. Kiedy otrzymujesz recenzje dla swojej firmy, dobrze jest mieć zarówno pozytywne, jak i negatywne. Jeśli masz tylko pięciogwiazdkowe recenzje, ludzie będą podejrzliwi co do ich autentyczności. Pamiętaj jednak, aby reagować na każdy komentarz - jeśli dostaniesz pozytywne recenzje, podziękuj ludziom za dzielenie się swoimi przemyśleniami, jeśli opinia jest negatywna, staraj się zweryfikować dlaczego i ewentualnie naprawić swój błąd - użytkownicy to na pewno docenią.
Nigdy nie pozostawiaj negatywnych komentarzy bez odpowiedzi. Zainteresuj się problemami swoich klientów i spróbuj sprawić, aby ich doświadczenie z Twoją firmą było lepsze.
Jeśli Twoi klienci widzą, że zajmujesz się ich problemami, poczują się pewni, że Twoja firma odpowiednio zajmie się też tymi, które mogą pojawić się podczas współpracy. Dlatego tak istotne jest, aby zarządzać swoimi recenzjami oraz pokazać odbiorcom, że cenisz ich jako klientów i dbasz o ich doświadczenie. To świetna strategia lokalnego SEO, która pomoże Ci zbudować silną markę.
Autor: Zewnętrzny materiał partnerski