Nowa infolinia KAS: szybki kontakt z doradcą skarbowym dla podatników
Od 1 października 2023 roku, podatnicy zyskają nową, uproszczoną formę kontaktu z Krajową Administracją Skarbową. Dzięki ogólnopolskiej infolinii, uzyskanie informacji o sprawach podatkowych stanie się bardziej dostępne i wygodne.
  • Nowa infolinia Krajowej Administracji Skarbowej – co warto wiedzieć?

  • Ułatwienia dla podatników – indywidualne informacje na wyciągnięcie ręki

  • Jak skorzystać z e-Urzędu Skarbowego?

Nowa infolinia Krajowej Administracji Skarbowej – co warto wiedzieć?

W trosce o lepszą obsługę obywateli, Krajowa Administracja Skarbowa wprowadza zmiany w systemie kontaktu z podatnikami. Od początku października, każdy mieszkaniec będzie mógł skorzystać z jednolitej infolinii KAS, co znacząco uprości proces uzyskiwania informacji. Prowadzona przez pracowników urzędów skarbowych infolinia będzie dostępna pod dwoma numerami: (+48) 22 330 03 30 dla połączeń z telefonów komórkowych oraz 801 055 055 dla połączeń z telefonów stacjonarnych.

Ułatwienia dla podatników – indywidualne informacje na wyciągnięcie ręki

Dzwoniąc na infolinię, klienci będą mogli uzyskać ogólne informacje dotyczące podatków i ceł, nie musząc potwierdzać swojej tożsamości. Co więcej, wprowadzono nową funkcjonalność – po potwierdzeniu tożsamości za pomocą kodu telePIN, dzwoniący będą mogli uzyskać szczegółowe informacje dotyczące indywidualnych spraw podatkowych. Będzie to dotyczyło m.in. rozliczeń nadpłat i zwrotów z zeznań podatkowych.

Warto zaznaczyć, że klienci, którzy chcą korzystać z tej usługi, będą musieli wcześniej ustawić swój kod telePIN, logując się do e-Urzędu Skarbowego. To innowacyjne podejście ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa i komfortu obsługi podatników.

Jak skorzystać z e-Urzędu Skarbowego?

Infolinia KAS to nie jedyny sposób na załatwienie spraw podatkowych. Krajowa Administracja Skarbowa zachęca również do korzystania z e-Urzędu Skarbowego, który umożliwia samodzielne załatwienie wielu spraw przez Internet, w dowolnym miejscu i czasie. Dzięki temu, obywatele mogą uniknąć kolejek i załatwić swoje sprawy w dogodny dla siebie sposób. Pracownicy wyspecjalizowanych urzędów skarbowych, obsługujących duże podmioty gospodarcze, pozostaną dostępni pod dotychczasowymi numerami telefonów, co oznacza, że także oni będą mieli możliwość kontynuowania efektywnej komunikacji z klientami.

Wprowadzenie nowej infolinii to krok w stronę uproszczenia procedur podatkowych i zwiększenia dostępności informacji dla obywateli. Warto z tej okazji zapoznać się z nowymi możliwościami, jakie oferuje Krajowa Administracja Skarbowa, aby w pełni skorzystać z dostępnych usług.


Źródło: Urząd Miasta w Ostrołęce