FAQ – Pozycjonowanie lokalne Szczecin

 Działalność gospodarczą można prowadzić lokalnie, a wiec na ograniczonym terenie (wieś, miasteczko, miasto, województwo, etc.) lub globalnie, a więc na terenie całego kraju, lub jeszcze szerzej. Aby pozycjonowanie strony internetowej przyniosło jak najlepsze rezultaty, należy wdrożyć odpowiednie działania i dopasować je do terytorium prowadzonej działalności.

Dla kogo pozycjonowanie lokalne

Pozycjonowanie lokalne to doskonałe rozwiązanie dla warsztatów samochodowych, wypożyczalni samochodów działających na konkretnym terytorium, salonów fryzjerskich, restauracji, prywatnych szkół, salonów piękności, hoteli i wielu, wielu innych przedsięwzięć, które oferują swoje produkty i usługi na konkretnym obszarze. Pozycjonowanie stron internetowych w Szczecinie daje

Jak działa pozycjonowanie lokalne?

Z każdą nową aktualizacja algorytmów, wyszukiwarka Google jeszcze lepiej reaguje na potrzeby użytkowników sieci. Wystarczy wpisać do wyszukiwarki interesujące nas słowo kluczowe (produkt, usługę), a dostaniemy bardzo dokładne informacje, gdzie w naszym mieście, w najbliższej okolicy, znajdziemy takie produkty lub skorzystamy z takich usług.

pozycjonowanie w szczecinie

Wyszukiwarka Google działa w ten sposób, aby po wpisaniu słowa kluczowego, pojawiły się punkty oferujące tę usługę w pobliżu lokalizacji wyszukującego, ale nie tylko. Jeżeli do frazy dodamy miasto, w której konkretne usługi nas interesują, np. „fryzjer Szczecin” dostaniemy informacje o salonach fryzjerskich w tym mieście. Pole wyszukiwania można zawęzić np. do konkretnej dzielnicy lub ulicy. W ten sposób nie trzeba wpisywać do wyszukiwarki internetowej pełnej nazwy salonu lub jego dokładnego adresu. Jest to ogromna pomoc i ułatwienie dla osób korzystających z wyszukiwarki. Oczywiście pod mapką z lokalizacjami, pojawiają się wyniki wyszukiwania. Im lepiej Twoja strona będzie pozycjonowana lokalnie, tym wyżej w tego typu wyszukiwaniu będzie.

Dlaczego pozycjonowanie lokalne jest ważne?

Aby odpowiedzieć na to pytanie, należy prześledzić statystyki zachowań użytkowników wyszukiwarki internetowej. Okazuje się, że niemal 80% lokalnych wyszukiwań zamienia się na realne działanie – zakupy lub zamówienie usługi (badania przeprowadzone na użytkownikach urządzeń mobilnych1).

Niektórzy właściciele mniejszych lub większych biznesów działających lokalnie uważają, że pozycjonowanie nie jest im potrzebne, bo lokalna społeczność wie o ich istnieniu. Niestety, nie zawsze tak jest. Ponadto, powstaje wiele nowych punktów usługowych i firm oferujących te same usługi lub ten sam asortyment, a wtedy argumentem przeważającym nie jest już wyłącznie jakość, ale także efektywność reklamy. Pozycjonowanie lokalne ma także ogromne znacznie w kontekście turystyki. Wiele osób zwiedzających nasz kraj, albo przybywających do konkretnego miasta w celach biznesowych, szuka interesujących ofert: fryzjera, mechanika samochodowego, restauracji, pubu, kawiarni z najlepszą kawą w mieście – możesz być dla nich widoczny – są to Twoi potencjalni klienci!

Co jest ważne w pozycjonowaniu lokalnym?

Dobra agencja SEO. Trzeba mieć świadomość, że bez względu na rodzaj pozycjonowania, to wiedza i umiejętności, a także narzędzia i zasoby agencji w dużej mierze mają wpływ na sukces reklamowy w Internecie. Pozycjonowanie strony na frazy lokalne jest specyficzne i opiera się nie tylko na optymalizacji strony poprzedzonej audytem SEO. Lokalne pozycjonowanie strony to stworzenie stron- wizytówek, np. w usłudze Google Moja Firma, z uwzględnieniem wszystkich ważnych informacji teleadresowych, w tym godzin otwarcia. Należy zadbać także o dobry wizerunek firmy poprzez pozytywne opinie o niej. Bardzo ważne są linki prowadzące do strony, najlepiej ze znanych i cenionych lokalnych portali, np. z oficjalnej strony miasta, etc.

Oczywiście firmy zajmujące się pozycjonowaniem wykonują szereg innych działań, które systematycznie umacniają pozycję Twojej strony w sieci.