W obecnej erze cyfrowej optymalizacja witryny i obecności w Internecie jest ważniejsza niż kiedykolwiek. Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek internetowych (SEO) to proces zwiększania widoczności witryny w wyszukiwarkach takich jak Google, Bing, Yahoo i innych. Dzięki temu potencjalni klienci mogą łatwiej znaleźć Twoją witrynę, co prowadzi do zwiększenia ruchu na stronie, liczby wyświetleń i, miejmy nadzieję, sprzedaży. W tym wpisie na blogu przedstawimy kilka prostych rad dotyczących SEO, które są bardzo przydatne dla początkujących.
Kiedy zrozumiesz, jak działają wyszukiwarki i na co zwracają uwagę podczas indeksowania stron, o wiele łatwiej będzie Ci zoptymalizować własną witrynę, aby pozycjonowanie było skuteczniejsze w wynikach wyszukiwania. Czytaj dalej, aby uzyskać porady naszych ekspertów na temat tego, jak dzięki tym prostym wskazówkom można uzyskać przewagę nad konkurencją:
Skuteczne pozycjonowanie - właściwe słowa kluczowe
Wybór odpowiednich słów kluczowych może być trudny. Chcesz wybrać coś, czego ludzie aktywnie szukają, ale co nie jest zbyt konkurencyjne. Pomocne może być użycie narzędzia do badania słów kluczowych, aby uzyskać ogólne pojęcie o tym, czego ludzie szukają. Kluczem jest znalezienie takiego miejsca, w którym konkurencja nie jest zbyt silna, ale wciąż jest wiele osób aktywnie poszukujących tego, co masz do zaoferowania. Należy upewnić się, że wybrane słowa kluczowe są istotne dla tworzonych treści. Należy również upewnić się, że słowa kluczowe są związane z naszą działalnością. Jeśli prowadzisz sklep internetowy, możesz umieścić w treści również nazwy swoich produktów i numery SKU, aby uzyskać pozycję w rankingu również dla tych terminów.
Nie zapomnij o znacznikach meta
Meta tagi to fragmenty kodu znajdujące się na górze strony internetowej, które zawierają informacje o zawartości tej strony. Chociaż wyszukiwarki nie używają ich już tak często jak kiedyś, nadal są one ważne dla SEO. Jeśli optymalizujesz nową witrynę lub nigdy wcześniej nie optymalizowałeś witryny, łatwo jest zapomnieć o tym ważnym elemencie SEO. Meta tagi są również doskonałym miejscem do umieszczenia słów kluczowych, jeśli nie wiesz, gdzie indziej je umieścić. Zaleca się, aby około 70 pierwszych znaków w znaczniku tytułu przeznaczyć na najważniejsze słowo kluczowe. Nie jest to reguła zapisana w kamieniu, ale jest to dobra praktyka, której warto przestrzegać.
Bądź interaktywny
Jeśli organizujesz wydarzenie transmitowane na żywo, włączenie ankiet i innych interaktywnych funkcji może być świetnym sposobem na zaangażowanie odbiorców i pokazanie Google, że jesteś autorytetem w swojej branży. Jeśli wydarzenie jest organizowane na Facebooku lub YouTube, na tych platformach można umieszczać ankiety i inne interaktywne funkcje. Istnieją również narzędzia, których można używać do dodawania ankiet do witryny, takie jak Wixt Surveys, HotJar i inne. Jeśli organizujesz wydarzenie w cztery oczy, możesz również zachęcić uczestników do zadawania pytań i poruszania tematów, które chcieliby omówić. Pytania te można wykorzystać jako inspirację do tworzenia wpisów na blogu i innych treści na stronie internetowej, co daje więcej możliwości optymalizacji pod kątem wyszukiwarek.
Nie przesadzaj z optymalizacją
Nie próbuj upychać w treści tak wielu słów i fraz kluczowych, jak to tylko możliwe, ponieważ ryzykujesz, że Twoja strona zostanie uznana przez Google za spam. W rzeczywistości możesz nawet zostać całkowicie usunięty z wyników wyszukiwania. Najlepszym sposobem, aby dowiedzieć się, jaka treść jest najlepiej zoptymalizowana dla Twojej witryny, jest skorzystanie z przewodnika Google SEO starter guide. Zawiera on listę najważniejszych czynników wpływających na poprawę SEO, w tym takich jak tworzenie treści o wysokiej jakości, stosowanie odpowiedniej architektury strony i witryny oraz zachęcanie innych osób do umieszczania linków do witryny.