Już 77% internautów robi zakupy w sieci. Ze względu na zmianę nawyków zakupowych konsumentów coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na prowadzenie sprzedaży online. Ty też myślisz o założeniu własnego sklepu internetowego, ale nie wiesz, od czego zacząć? Przeczytaj nasz poradnik i sprawdź, jak postawić swój pierwszy krok w e-commerce. Dowiedz się, jak założyć e-sklep i co zrobić, by przyciągnąć klientów.
Dlaczego warto sprzedawać w Internecie?
Branża e-commerce rozwija się ostatnio w naszym kraju bardzo dynamicznie. Powstaje coraz więcej sklepów internetowych i coraz więcej osób robi zakupy online. Według zeszłorocznego raportu ,,E-commerce w Polsce’’ już 77% internautów kupuje w sieci. Liczba ta z pewnością będzie rosła. Nawyki zakupowe Polaków ulegają zmianie – konsumenci wolą robić zakupy bez wychodzenia z domu, bo jest to po prostu szybkie, wygodne i bezpieczne. Poza tym e-sklepy są ,,otwarte’’ dla swoich klientów cały czas – 7 dni w tygodniu o każdej porze dnia i nocy.
Myślisz o rozpoczęciu sprzedaży w Internecie? Z pewnością jest to dobry pomysł. Warto bowiem dostosowywać się do zmieniającej się rzeczywistości i aktualnych wymagań rynku. Prowadząc własny sklep internetowy, dotrzesz do większej liczby klientów. Zyskasz kanał sprzedażowy dostępny 24/7, narzędzie do promocji firmy i zdobędziesz rozpoznawalność na rynku.
Pamiętaj jednak, że aby Twój sklep online przynosił zyski, powinien być nowoczesny, funkcjonalny i spełniać wymagania Twoich klientów. Powinien być też przemyślany i spójny z Twoją ofertą produktową. Chcesz wejść w świat e-commerce? W dalszej części artykułu podpowiemy Ci, Jak założyć e-sklep, który będzie sprzedawał.
Co musisz wiedzieć, zanim założysz swój e-sklep?
Zanim założysz swój sklep internetowy, musisz pamiętać o kilku ważnych kwestiach oraz przygotować dokładny plan działania. Od czego zacząć? Otóż najpierw:
- Określ, jaki cel ma realizować Twój sklep online – Twoje cele powinny być konkretne i rozłożone w czasie. Zastanów się, co dokładnie chcesz osiągnąć oraz ile czasu będziesz potrzebować na realizację swoich planów.
- Stwórz dokładną koncepcję e-sklepu – zastanów się, jakie wartości będzie promować Twoja firma, z czym będzie się kojarzyć odbiorcom, jakie potrzeby będą spełniać Twoje produkty itd. Opracuj szczegółowy plan działania i konsekwentnie go realizuj.
- Zdecyduj, jaki budżet jesteś w stanie zainwestować – założenie i prowadzenie e-sklepu oczywiście kosztuje. Koszt ten zależy od wielu czynników. Określ, jaką kwotę możesz przeznaczyć.
- Określ, kto będzie Twoim klientem – miej świadomość, że nigdy nie należy sprzedawać produktów dla wszystkich. Każdy produkt ma swoją konkretną grupę docelową. Określ ją i twórz spersonalizowane przekazy reklamowe, które trafią do Twoich odbiorców.
- Pomyśl, jakie potrzeby, problemy i oczekiwania mają Twoi klienci – produkty, które sprzedajesz, powinny rozwiązywać problemy Twoich klientów, ułatwiać im życie, zaspokajać potrzeby i spełniać ich oczekiwania. Weź to pod uwagę.
- Nazwij korzyści, które wynikają z zakupu Twoich produktów – klient musi wiedzieć, co konkretnie dostanie, jeśli zdecyduje się skorzystać z oferty. W tekstach promocyjnych stosuj język korzyści, aby zachęcić do zakupu.
- Znajdź coś, co wyróżni Cię na tle konkurencji – najpierw dokonaj analizy swojej konkurencji. Pomyśl, co możesz dać swojemu klientowi, czego inni mu nie mogą zaoferować. Może być to np. wysyłka w 24h, darmowa dostawa, płatność odroczona itd.
Jaki powinien być Twój e-sklep?
Pamiętaj też, że Twój sklep internetowy powinien mieć określone cechy. Ma być zgodny z aktualnymi trendami panującymi na rynku e-commerce i wyposażony w najnowsze funkcjonalności. Jaki jeszcze powinien być skuteczny sklep online? Otóż przede wszystkim:
- intuicyjny w obsłudze i wygodny dla użytkownika,
- responsywny – strona internetowa sklepu ma być dostosowana do urządzeń mobilnych,
- bezpieczny – podstawą jest tutaj certyfikat SSL, który chroni przesyłane informacje, takie jak loginy, hasła, numery kart płatniczych itd.,
- szybki w obsłudze – strona sklepu powinna sprawnie się ładować,
- spójny, dopasowany do branży i grupy docelowej,
- przejrzysty i estetyczny.
Jak zacząć sprzedawać w sieci?
Jeśli chcesz sprzedawać w Internecie, czas założyć własny e-sklep. Zastanawiasz się, co jest potrzebne do uruchomienia sklepu internetowego? Otóż niezbędne są trzy elementy: domena, hosting i platforma e-commerce.
Domena to unikalny adres strony internetowej (np. twojskleponline.pl). Jak powinna wyglądać atrakcyjna domena? Najlepiej, jeśli będzie krótka, łatwa do zapamiętania i wymówienia oraz chwytliwa. Jej nazwa ma kojarzyć się klientom z Twoim biznesem. Nie powinna natomiast zawierać polskich znaków.
Kolejnym niezbędnym elementem jest hosting, czyli usługa udostępniania miejsca dla strony WWW na serwerze. Dzięki dobremu hostingowi Twój sklep będzie działał sprawnie, szybko i będzie dostępny dla klientów 24/7. Bezawaryjne działanie sklepu to podstawa. Wybierz więc sprawdzoną usługę, aby mieć pewność, że nie dojdzie do przeciążenia np. w trakcie trwania dużej akcji promocyjnej, gdy w sklepie jest większy niż zwykle ruch.
Aby sklep online prawidłowo funkcjonował, potrzebna jest również platforma e-commerce. Umożliwia ona m.in. dodawanie produktów do koszyka i przyjmowanie płatności. Na rynku są różne rodzaje platform. Dla małych i średnich biznesów dobrym wyborem są platformy typu Open Source. W Polsce najpopularniejszą platformą tego rodzaju jest PrestaShop. Po niej w rankingu jest WooCommerce i Shoper.
Dlaczego budowę e-sklepu warto powierzyć agencji?
Wybór domeny, hostingu i platformy e-commerce to dla Ciebie zbyt skomplikowana sprawa? Nie znasz się na kwestiach technicznych? Tajniki sprzedaży online są Ci na razie obce? Na szczęście możesz skorzystać z pomocy specjalistów. Agencja marketingowa WeNet, która wspiera małych i średnich przedsiębiorców, ma w swojej ofercie budowę sklepów internetowych. Profesjonaliści stworzą dla Ciebie sklep online, który będzie nowoczesny i dopasowany do Twoich potrzeb. Ponadto zapewnią Ci niezbędne wsparcie i pomogą Ci wejść w świat e-commerce. Dzięki temu zaczniesz skutecznie sprzedawać w sieci.
Co jeszcze dostaniesz, nawiązując współpracę z agencją? Otóż przede wszystkim:
- funkcjonalny, przyjazny w obsłudze i atrakcyjny wizualnie e-sklep,
- hosting i domenę,
- sklep internetowy na platformie PrestaShop,
- certyfikat SSL, niezbędne regulaminy,
- sklep, który będzie dopasowany do Twojej branży i profilu Twojego klienta,
- integrację z zewnętrznymi narzędziami, takimi jak systemy płatności, firmy kurierskie, systemy magazynowo-księgowe,
- doradztwo specjalisty e-commerce,
- nowoczesne i sprawdzone narzędzia, które pomogą Ci przyciągać klientów,
- sklep online na własność.
Korzystając z usług agencji WeNet.pl, otrzymasz wszystko, czego potrzebujesz, aby z powodzeniem zacząć sprzedawać w Internecie. Twój sklep będzie responsywny, a więc dostosowany do urządzeń mobilnych oraz zgodny z najnowszymi trendami na rynku. Fachowcy zaproponują Ci też skuteczne narzędzia, dzięki którym łatwiej osiągniesz sukces. Podpowiedzą, jak prowadzić działania online i rozwijać biznes w Internecie.
Meta dane:
Własny sklep online. Sprawdź, jak zacząć sprzedawać w sieci